Zöld advent

Saját készítésű gumicukor

2017. december 16. 23:22 - nadetti

Még a nyáron futottam bele abba a cikkbe, amiben a gumicukor otthoni elkészítésének receptjét írták le. Azóta terveztem, hogy elkészítem, és most, advent idején végre sikerült is. (Megállíthatatlan vagyok.)

Kell hozzá gyümölcslé meg zselatin. Ennyi. A zselatin helyettesíthető pektinnel vagy agar agarral. Az előbbi állati, utóbbiak növényi eredetűek. Én még csak a zselatinnal dolgoztam, így azzal kapcsolatban írom le a tapasztalataimat.

Az első próbálkozás is már kellemesre sikerült, viszont túlságosan lágy lett. Illetve 100%-os narancslével nem az igazi, nekünk kicsit kesernyés lett a végeredmény, 100% -os almalével viszont nagyon finom.20171118_091645.jpg

Másodjára megtartottuk az almalevet, illetve bekerült a kínálatba a meggybefőtt leve. És az első alkalomból tanulva, dupla annyi zselatinnal dolgoztam. Egészen konkrétan kettő deci léhez egy csomag Horváth Rozi zselatint adtam. A langyos lével össze kell keverni a zselatint, aztán felforralni, néhány pillanatig főzni. Kicsit hűlni hagyjuk, majd szilikon formába öntjük. Hűtőben gyorsan megdermed. Mind az almaléből, mind a meggybefőtt levéből nagyon szuper zselés cukor lett. A kislányom ezen a héten ünnepelte a születésnapját, ezt vittük az ovis kispajtásainak, és óriási sikert aratott. Az íze nem annyira intenzív, mint a bolti gumicukoré, viszont nekünk pont így ízlik. Ha Ti kicsit édesszájúbbak vagytok, akkor próbálkozzatok cukor hozzáadásával vagy szörppel.

Tökéletes vendégfogadásra, gyerekzsúrra, sőt szaloncukornak is. Vagy egyszerűen csak hétköznap otthonra. Szuperegyszerű, szupergyors, szuperolcsó és szuperegészséges.

20171215_220824.jpg

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldadvent.blog.hu/api/trackback/id/tr8313506301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása