Zöld advent

A legtutibb karácsonyi ajándék - a Szappan Művek termékei

2023. december 19. 13:42 - nadetti

Tündét a gyerekeinken keresztül ismertem meg, ők ugyanis osztálytársak. Mivel a gyerkőceink 2020-ban kezdték meg iskolai tanulmányaikat, a koronavírus-járvány miatt sajnos elég sok közösségi programról le kellett mondanunk, így az ismerkedés közöttünk, szülők között lassabban ment a korábban megszokottnál.

Akkor kerültem közelebbi kapcsolatba Tündével, amikor egy körüzenetben gyerekjogi aktivistát toborzott maga mellé. Tünde tudniillik elvégezte az Unicef Ébresztő-óra programját, ami azt teszi lehetővé, hogy másodmagával interaktív órákat tartson 10-18 éves diákoknak a gyerekjogokról. De ő egyelőre sajnos egyedüli aktivista volt a megyében, és szeretett volna egy társat, hogy minél előbb elkezdhessék megtartani az órákat. Ez az üzenet a legjobbkor érkezett az életembe, mert már agyaltam egy ideje azon, hogy jó lenne valamilyen önkénteskedésbe belefogni, de nem igazán volt alkalmam leülni és végiggondolni, hogy mit is szeretnék. Így viszont csak azt kellett eldöntenem, szeretnék-e csatlakozni az Ébresztő-óra programhoz. Én pedig úgy döntöttem, szeretnék. (Orsival együtt, így hárman lettünk aktivisták. <3)

Tündét azért ajánlom a figyelmetekbe, mert környezettudatos szappanokat és mécseseket készít. És hogy hogyan kötődnek az ő kézműves portékái a gyerekjogokhoz? Beletelt néhány évbe mire a fejemben a környezeti és a társadalmi fenntarthatóság összekapcsolódott. Sokáig úgy voltam vele, hogy én az állatok, a növények, a hegyek, a folyók megóvásáért szeretnék mindent megtenni, és úgy éreztem, hogy a társadalmi kérdések nagyon messze vannak ettől és túlságosan szövevényesek ahhoz, hogy én ebbe is belevessem magam. Aztán persze ráébredtem, hogy a környezeti és a társadalmi fenntarthatóság elválaszthatatlan egymástól, hiszen ott, ahol semmibe veszik az emberi jogokat, ott minden bizonnyal a környezetvédelemre sem adnak. Hát még a gyerekjogokra… Így aztán a társadalmi felelősségvállalás iránt is érdeklődni kezdtem, és ezért örültem meg nagyon, amikor elolvastam Tünde felhívását az Ébresztő-óra programmal kapcsolatban.

 

zold_advent_blog_szappan_muvek.jpg

 

És ahogy az órák szervezése kapcsán egyre több időt töltöttünk együtt, rájöttem, hogy Tündét is nagyon intenzíven foglalkoztatják a fenntarthatósággal kapcsolatos kérdések és mindent megtesz annak érdekében, hogy a keze közül olyan termékek kerüljenek ki, amelyek mentesek bármiféle ártalmas anyagtól.

Tünde szappanjait azért tartom ideális ajándéknak, mert szappanra minden nap szükségünk van. Bárkinek ajándékozod is, biztosan használni fogja. Másrészt egyszer csak el fog fogyni, tehát nem marad semmilyen felesleges holmi, amit udvariasságból őrizgetni kellene.

Másrészt, ha elkezded olvasni Tünde posztjait, megtapasztalhatod, hogy mennyi kutatás és informálódás van a termékei mögött. Folyamatosan tájékoztatja arról a követőit, hogy melyik alapanyagot milyen élettani hatás miatt válogatta be a hozzávalók közé. És ezt a tájékoztatást ne száraz tények felsorakoztatásaként képzeld el! Imádom olvasni Tünde posztjait, mivel olyan olvasmányosan ír a különböző fűszernövényekről, olajokról, virágokról és minden egyéb csodákról, hogy szinte érzem az illatukat.

És ráadásul a szappanok mellett gyertyákat is készít. Olyan különlegességekkel, mint például a repceviasz, a fakanóc vagy az ásványok. Én idén az adventi koszorúm elkészítéséhez kértem Tünde segítségét, amihez a tőle megszokott profizmussal és segítőkészséggel állt hozzá. Olvasd el a sztorinkat!

Tünde egyelőre kisléptékű mennyiséget állít elő az orrot és szemet gyönyörködtető portékáiból. A facebook oldalán tájékozódhatsz az aktuálisan elérhető kínálatáról.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldadvent.blog.hu/api/trackback/id/tr2618284263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása