Zöld advent

A legtutibb karácsonyi ajándék - a "Kovász zsonglőr" és a "Zöld Homok"

2023. december 17. 20:34 - nadetti

Évát azért szerettem volna a figyelmetekbe ajánlani, mert fenntarthatóság szempontjából szintén példaképnek tekintem őt. Már évek óta figyelem, hogy milyen csodálatos kenyereket süt, de eddig még egész egyszerűen nem jutottam el egyik workshopjára sem. Viszont már megérte a fejembe venni, hogy írok róla is egy posztot, ugyanis ennek köszönhetően végre egyeztettünk egy időpontot, amikor végre én is ott tudok lenni. Már alig várom! De addig is meséljen Nektek Éva arról, hogy miben tud ő segíteni Nektek!

20231216_190605.jpg

"Imádom a varázslatot, a bűvészkedést és a zsonglőrködést, valószínűleg azért, mert arra emlékeztetnek, mennyire csodálatos ez világ, amiben élünk.

A kovász teljesen lenyűgöz, újra meg újra. A láthatatlan, levegőben létező mikroorganizmusok egyszer csak találkoznak a vízzel és életre kelnek. Buborékok keletkeznek, megemelkedik a lisztes keverék, majd teljesen átalakítja a számunkra nehezen emészthető gabonát.

Nagyon szeretek táncolni, imádom a zenét, a ritmust. Biztosan ez is közrejátszik abban, hogy nagyon élvezem azt a ritmust, amit a kovász diktál, vagy inkább mutat. Hiszen szelíd jószág ő. Kedves és érzékeny. Van olyan kovász, aki hisztis és nem hajlandó akármilyen liszttel kapcsolódni, de van olyan is, amelyik végtelenül rugalmas és alkalmazkodó. Most egy rozskovásszal működök együtt a konyhámban. Szeretem, mert megbízható és kiszámítható, már jól ismerjük egymás szeszélyeit.

Volt egy időszak, amikor azt hittem pékségem lesz, hiszen az úgy adja magát, hogy aki kovászol és imádja, az süssön másoknak... DE NEM, ez nem nekem való ritmus és nem ez a küldetésem. Tudod, annyira sokat tanultam a kovászaimtól önmagamról és annyira sok sikerélményben volt részem, hogy úgy döntöttem ezt a csodát adom inkább tovább. Hogy te is részese lehess ennek a varázslatnak! Az meg már csak hab a tortán (kenyéren), hogy egészséges, a kovász által előemésztett gyönyörű veknik készülnek otthon! Háromféle workshopot szoktam tartani: tanítom a rövid, gyors kovászolás technikáját, de velem tarthatsz egy igazi slow food élményben, ahol a komplett folyamatot mutatom, és szoktam tematikus foglalkozásokat is tartani, mint például kalács vagy zsemle készítés. Megtalálsz a Kovász zsonglőr facebook oldalamon és elérsz az akovaszosszekot@gmail.com e-mail címen. Igen, "A kovász összeköt" mert már van egy masszív csapat, akik aktívan sütik otthon a mennyei mannát! Jó fej nők és férfiak, kedves emberek, mi együtt egymástól is tanulunk! Nagyon örülnék neki, ha mielőbb személyesen is megismerhetnélek, kedves olvasó, hogy minket is összekössön a kovász!"

Éva másik szenvedélye pedig a permakultúra, aminek oldalát szintén érdeklődve és lelkesen követem, már csak azért is, mert a kovászt sokkal jobban értem, mint ez a témát, de Éva erről is annyira inspirálóan beszél, hogy teljesen magával ragadja az embert. Így olvassátok Éva ezen ajánlóját is olyan szeretettel, amilyennel ő írta Nektek.

"Fogadjunk, hogy már gondoltál arra, legalább egyszer, hogy miattad omlik össze az ökoszisztéma, mert ma reggel kocsival vitted a gyereket suliba, vagy mert ma is megittad a kávét, vagy megtetszett egy ruha a Zarában, amiről köztudott, hogy kizsákmányoló rendszer teremti. Te pedig csak állsz és széttett karokkal megadod magad, mert csak a félelmet és a tehetetlenséget érzed.

A fenti példa saját élményen alapul, annyit ostoroztam magam a régmúltban, hogy már a napi rutin is döcögős volt. Közben persze éreztem magamban az erőt és eltökéltséget, hogy én változást fogok generálni. ...ja , de hogyan? Mígnem 2019-ben beléptem egy előadóterembe és mint egy gigantikus örvény beszippantott a permakultúra, majd egy évvel később kiköpött... hogy most már mindent tudsz, cselekedj! Én meg csak pislogtam az újdonsült régi-új énemen. Tudod, mindig is bennem volt minden, csak a társadalmi konvenciók gúzsba kötöttek, nem mutatta senki az utat, hogy te szegény szerencsétlen anyuka, erre gyere, látod, ilyen egyszerű!

Ezért is olyan erős bennem a küldetéstudat, hogy permakultúra tervező- és oktatóként lelket öntsek a cselekedni vágyó, de a sok információ között elvesző ügyfeleimnek. No, de mi is a permakultúra? 10-ből 9-en még nem is hallották a szót, szóval nem vagy egyedül... ebben sem és semmi másban sem! :) Amikor elhívsz a házadhoz, lakásodba, hogy tervezzem meg vagy csak adjak tanácsot, hol kezd el a tér regenerálását, akkor sokat beszélgetünk. Főleg te mesélsz, magadról, szokásaidról, hogy mennyi időt töltesz a kertben, miket szoktál vásárolni a boltban. Tesszük mindezt azért, hogy feltérképezzük a rendelkezésre álló erőforrásokat és szükségleteket. Vigyázat, a vágyak nem egyenlők a szükségletekkel! De erről személyesen bővebben!

A permakultúra tervezés 0. lépése az ítélkezés mentes megfigyelés. Vagyis bármit mondsz vagy látok, azt a legmélyebb tisztelettel és elfogadással figyelem, ha velem dolgozol szabadon felvállalhatod azt, aki vagy és azt, ahol éppen tartasz, mert tudom, hogy mennyire csodás és komplex lények vagyunk mi emberek! (Igen, őszintén bevallom, örök optimista vagyok és minden emberben látom a fényt és nem vagyok hajlandó másra fókuszálni, mert tudom, hogy az növekszik, amire figyelünk.) Miközben sétálunk a területeden az én lelki szemeim előtt már növekednek a gyümölcsfák, konyhakerti növények, látom a víz útját és azt, ahogy te/ti benne mozogtok. Többféleképpen tudunk együtt dolgozni, hívj fel telefonon vagy egyeztessünk egy találkozót, hogy jobban megismerjük egymást és megtudd, milyen lehetőségek vannak az együttműködésre.

Amíg nem találkozunk, kövesd be a facebookon a Zöld Homok oldalt! És a víz legyen mindenkivel! :D"

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldadvent.blog.hu/api/trackback/id/tr3918283163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása